Loyaliteitsprogramma’s, afhandeling van klachten van klanten

Zijn beloningen en loyaliteitsprogramma’s nog steeds belangrijk?

Wat gebeurt er vandaag met loyaliteits- en beloningsprogramma’s? Zijn ze nog steeds relevant? Merkle, een data-analyse en technologiemarketingbedrijf, ondervroeg 1.500 consumenten over dit onderwerp. Merkle heeft ontdekt dat loyaliteitsprogramma’s niet alleen alomtegenwoordig zijn, maar ook een van de grootste mysteries. Om succesvol te zijn, moet elk loyaliteits- en beloningsprogramma niet alleen consumenten aanmoedigen om te kopen, maar ook vertrouwen wekken in het bedrijf. Het bedrijf heeft vier sleutelgebieden geïdentificeerd om de klantloyaliteit te vergroten.

Beloningsprogramma

Merkle ontdekte dat de belangrijkste oorzaak van ontevreden klanten de tijd is die nodig is om loyaliteitsbeloningen te ontvangen. Bedrijven die het perfecte tijdsbestek kunnen vinden voor een consument om loyaliteitsbeloningen bij een aankoop te ontvangen, en die het gebruik van deze bonussen vereenvoudigen, zullen betere resultaten zien.

Betrokkenheid

Het is niet verwonderlijk dat klanten Merkle vertelden dat ze interesse hadden getoond in een diepere band met het merk. 35% van de ondervraagden zou ook graag nieuwe deuren willen openen voor extra functies of toegang tot tools om producten te vinden. Consumentenonderzoeken, onderzoeken en online onderzoeken om consumenten geïnteresseerd te houden, kunnen nuttig zijn om aan deze wensen te voldoen.

Personalisatie

Personalisatie is ook belangrijk bij het opzetten van loyaliteits- en beloningsprogramma’s. Merkle merkte echter op dat merken een evenwicht moeten vinden in hun gebruik van personalisatie, omdat het teveel ervan sommige klanten kan vervreemden die zich zorgen maken over hun privacy.

Waardering

Alle marketeers weten dat waardering tonen belangrijk is voor consumenten. Maar Merkle ontdekte ook dat 58% van de ondervraagde mensen ook onverwachte aanbiedingen en geschenken als erg belangrijk noemde, omdat verrassingen hen niet alleen motiveren om te kopen, maar ook een groter gevoel van loyaliteit tonen.

4 tips voor het afhandelen van klachten van klanten

Doe je je best om je klanten kwalitatief hoogwaardige producten en diensten te bieden? Zelfs met de toegenomen aandacht voor detail en het nemen van de nodige stappen om een ​​optimale klantenservice te bieden, zal er altijd ontevredenheid zijn. En als klanten ontevreden zijn, moet u hun klachten behandelen. Als u dit niet doet, kan dit leiden tot het verlies van de cliënt. Hier zijn enkele tips om u te helpen met klachten om te gaan.

Luister goed

Als een klant een klacht heeft, moet u goed luisteren. Zet je emoties opzij. Zelfs als de cliënt boos is en schreeuwt, moet je kalm en evenwichtig blijven. Een boze of passief-agressieve reactie zal de cliënt waarschijnlijk alleen maar van streek maken of nog meer boos maken. Luister aandachtig naar alle mondelinge klachten en neem alle schriftelijke klachten in overweging. Dit kan u helpen de hoofdoorzaak van het probleem te achterhalen. Met een beter begrip kunt u wellicht een betere oplossing bedenken en een plan ontwikkelen om soortgelijke klachten in de toekomst te voorkomen.

Bied je excuses aan en bied hulp aan

Als uw bedrijf een fout heeft gemaakt – het product was defect of uw klant heeft er gewoon een slechte ervaring mee gehad – verontschuldig u dan. Dit zal uw cliënt laten zien dat u zijn gevoelens deelt (ongeacht wie de schuldige is van het probleem). Maar blijf niet alleen stilstaan ​​bij excuses. Zorg ervoor dat u de klant bedankt voor zijn feedback en laat hem weten dat u het probleem wilt oplossen.

Zoek een oplossing voor het probleem

Of het probleem nu eenvoudig of complex is, het vinden van een oplossing blijft essentieel. Als het niet wordt opgelost, kan dit leiden tot het verlies van de klant. Open vragen kunnen de cliënt ertoe verleiden om aanvullende informatie over hun klacht te verstrekken, die u vervolgens kan helpen de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Zorg ervoor dat de klant tevreden is

Zelfs nadat u de klacht heeft bekeken en een oplossing heeft bedacht die voor uw klant acceptabel is, moeten er aanvullende stappen worden ondernomen. Veel bedrijven zien deze belangrijke stap over het hoofd, die de perceptie van de klanten van uw bedrijf aanzienlijk kan beïnvloeden. Hoe u op klachten van klanten reageert en deze oplost, maakt een groot verschil. Los het probleem snel op en werk samen met de klant om tot een bevredigende overeenkomst te komen. Door problemen op te lossen, kunt u klanten behouden en de reputatie van een bedrijf opbouwen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/